Skip to main content

بالکن و تراس معطر با گیاهان مناسب گلدانی

بالکن و تراس معطر با گیاهان مناسب گلدانی
اگر فکر می کنید فضای کوچک برای کاشت گیاه مناسب نیست خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم

آیا دوست دارید از یک باغ معطر لذت ببرید؟ پس به خاطر فضای کوچکی که در اختیار دارید خودتان را محروم نکنید. بیشتر گیاهان معطر که عمدتا درختچه هستند را می توان درگلدان ها پرورش داد و به راحتی آنها را در بالکن، پاسیو یا باغ روباز خود با توجه به شرایط آب و هوایی خود قرار دهید.

 

بالکن معطر با گیاهان مناسب

 

هیچ حسی آرامش بخش تر از بوی معطر گل و گیاه نیست. داشتن یک باغ معطر که لحظه های شیرینی را به ارمغان می آورد یک لذت واقعی است. بعضی از گیاهان از عطر خود برای جذب گرده ها، زنبورها و پروانه ها استفاده می کنند. همچنین عطر برخی از آنها برای دفع حشرات ناخواسته و آفات موثر است. با داشتن گیاهان معطر در بالکن خود علاوه بر بهره مندی از رایحه های مختلف گیاهان، این امکان را دارید که از یک باغ پر جنب و جوش و پر از رایحه های شاد لذت ببرید. هر چه اندازه باغ کوچک تر باشد (بالکن یا تراس)، عطر گیاهان بیشتر و بهتر فضا را در بر می گیرد و این امتیاز بزرگی است که فضای کوچک از آن برخودار است.

 

 

 

در انتخاب گیاهان دقت عمل داشته باشید; زیرا برخی از آنها در طول روز معطر هستند، در حالی که برخی دیگر در اواسط و یا در طول شب. با انتخاب گونه ها و محلی مناسب و با ترکیبی هوشمندانه باغی معطر در تمام طول شبانه روز داشته باشید. گیاهانی که بسیار معطر هستند را در کنار هم پرورش ندهید چون این امر باعث یکی شدن عطر آنها می شود. پیشنهاد ما این است که گیاهان معطر با رشد کندتر را روی سبدهای آویز نگه داری کنید طوری که در هنگام عبور از باغ نزدیک به بینی قرار بگیرند. همچنین نوع رایحه ای که می خواهید در باغ خود داشته باشید را مشخص کنید. آیا به رایحه های آرام علاقه مندید و یا رایحه های میوه ای؟ آیا عطرهای تند را ترجیح می دهید؟

 

گیاهان را در نزدیکی پنجره ها، درها و به طور کلی مکان هایی که بیشتر وقتتان را آنجا می گذارنید نگه دارید. همچنین داشتن چند گیاه خوراکی معطر نیز می تواند ایده خوبی برای باغ بالکنی تان باشد، گیاهانی مانند: رزماری، گشنیز، آویشن، مریم گلی، پونه کوهی، نعنا، انواع ریحان مانند ریحان تایلندی، ریحان مقدس و ریحان شیرین که به راحتی می توان جلوی پنجره ها پرورش داد. شما همچنین می توانید درخت کاری را در گلدان پرورش دهید.

 

گیاهانی مناسب برای داشتن بالکن یا تراس معطر

 

گیاهان معطر را با توجه به آب و هوا و فصول انتخاب کنید. زمان را هم مدنظر داشته باشید، گیاه را برای مدت زمان یک ساله می خواهید یا چند ساله. اگر شما در آب و هوای گرم زندگی می کنید، گزینه های زیادی برای انتخاب گیاهان چند ساله وجود دارد:



    • یاسمن

 

    • پلومریا

 

    • گاردنیا

 

    • خرزهره

 

    • یاس رازقی

 

    • گل مریم



و بسیاری از گیاهان دیگر.

 

از سوی دیگر گیاهان گلدار مانند



    • فلوکس

 

    • گل عسل

 

    • تنباکوییان

 

    • گل آفتاب پرست



برای باغی کوچک و معطر در آب و هوای معتدل و خنک مناسب تر است.

 

 

 

گل های معطر مناسب برای کاشت در گلدان

 

شمعدانی

 

گاردنیا

 

انواع رزها

 

تنباکوئیان

 

یاس رازقی

 

شاه اشرفی

 

گل صد تومنی

 

کلماتیس

 

گل برف

 

لاله عباسی

 

شاه پسند درختچه ای

 

دافنه (مازریون)

 

فریزیا

 

 

 

گیاهان معطر برای کاشت و نگهداری در گلدان

 

اسطوخدوس

 

نعنا

 

شاه تره

 

زبرینه (مروارید عطری)

 

علف لیمو

 

به لیمو

 

نعنا دشتی

ارسال دیدگاه

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد سایت شوید