Skip to main content

ایده هایی برای اتاق پذیرایی کوچک

ایده هایی برای اتاق پذیرایی کوچک

مکان هایی را که حس کوچک و محدود بودن را القا می کنند را به مکانی گرم و نرم، زیبا و دلنشین تبدیل کنید. ایده های کاربردی و جذاب برای بزرگ نشان دادن فضای اتاق پذیرایی کوچک

خیلی از ایده هایی که برای اتاق پذیرایی کوچک استفاده می شود روشی برای بزرگ به چشم آوردن اتاق است. این نوع استراتژی ها می تواند مکان هایی را که حس کوچک و محدود بودن را القا می کند به مکانی گرم و نرم، زیبا و دلنشین تبدیل کند. به روشی اتاق را دکور کنید که نور و فضای موجود را به حد اعلی برساند، به تناسب و انتخاب رنگهایتان نیز توجه داشته باشید. این چند نکته ساده می تواند تفاوت چشمگیری در دکور اتاق پذیرایی تان به وجود آورد.

 

اتاق نشیمن کوچک

 

امتحان کردن چیزهای جدید بی نهایت جذاب است. گاهی اوقات استفاده از ایده های دکور سنتی اتاق پذیرایی گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک نیست. به جای استفاده از پرده کرکره، از پرده های پارچه ای بلند استفاده کنید، با این روش توجه را به بلندی اتاق می آورید و همین باعث بزرگ نشان دادن فضای اتاق می شود.

 

اتاق پذیرایی با دکور آینه

 

 

 

صرفنظر از اندازه اتاق، پذیرایی منزل تان باید مکانی کاربردی برای استراحت، آرامش و همچنین سرگرمی باشد. در این مطلب چند ایده ی کاربردی و جذاب برای بزرگ نشان دادن فضای اتاق پذیرایی را در اختیارتان قرار می دهیم.

 

اتاق پذیرایی با طراحی آینه متقارن

 

از آیینه ها استفاده کنید

 

یکی از استراتژی طراحان در طراحی اتاق های پذیرایی کوچک استفاده از آیینه در دکور برای بزرگ نشان دادن فضاست. یکی از ایده های رایج در طراحی اتاق پذیرایی کوچک قرار دادن یک آیینه بزرگ در مرکز اتاق پذیرایی است. می توانید برای بازتاب روشنایی و نور طبیعی و به وجود آوردن محیطی دلپذیر، آیینه را درپشت منبع نور- مانند شمع یا لامپ آویز- قرار دهید.

 

در صورت امکان، می توانید آیینه را در مجاورت پنجره قرار دهید، انجام اینکار دو مزیت برای شما به همراه دارد یک، بازتاب فضای اتاق در نتیجه بزرگ تر دیده شدن آن و دو، ایجاد کردن این تصور که پنجره ای دیگر نیز وجود دارد.

 

طراحی زیبای سقف در اتاق پذیرایی

 

چشم ها را به سوی سقف هدایت کنید

 

اتاق ها به جز ابعاد افقی، ابعاد عمودی را هم دارا هستند. اگر سقف اتاق پذیرایی تان بلند است، بیشترین توجه تان برای بزرگ نشان دادن اتاق دکور فضای بالایی دیوار باشد تا تمام توجه به سمت بالا معطوف شود. پرده هایی با بلندی از سقف تا کف بهترین ایده برای دست یابی به این منظور است.

 

ایده دیگر برای بزرگ نشان دادن اتاق پذیرایی استفاده از اثر های هنری با سایزهای کوچک تا متوسط در فضای عمودی اتاق است. این تکنیک این حس را در بیننده به وجود می آورد که اتاق از اندازه ای که دارد بزرگ تر است، چون با اینکار شما بیینده را به سیر کردن در سطحی فراتر از سطح محدود شده ی افقی چشم دعوت می کنید.

 

اتاق پذیرایی با دکوراسیون رنگ خنثی

 

از رنگ های خنثی استفاده کنید

 

استفاده از رنگ های خنثی برای دیوارهای اتاق پذیرایی، کف، سقف و رویه مبلمان یکی از پرطرفدارترین ایده هاست. رنگ سفید مایل به طوسی یا بژ فضا را به گونه ای نشان می دهد که انگار دیوارها عقب تر رفته و فضای بیشتری در اتاق وجود دارد. همچنین رنگ های ملایم به وسیله بازتاب نور فضای اتاق را روشن تر می کنند. به علاوه برای بسط دادن محیط، رنگ های خنثی دلفریبی و زیبایی فضا را به سرعت به چشم بیننده منتقل می کنند و محیطی آرامش بخش را به وجود می آورند.

 

اتاق پذیرایی با مبلمان متفاوت

 

از مبلمانی با ظاهر سبک استفاده کنید

 

در هنگام خرید مبلمان منزل به وزن بصری آنها نیز توجه داشته باشید. مفهوم این جمله درک سنگینی یک شی بر اساس رنگ، اندازه و طراحی آن است. وسایلی را انتخاب کنید که ظاهر سبکی دارند، چرا که با داشتن ظاهری سنگین فضا تنگ و کوچک تر به نظر خواهد آمد.

 

انتخاب هایتان بیشتر از رنگ های ملایم باشد تا رنگ های تیره، و در انتخاب وسایل و مبلمان در نظر داشته باشید از میان آنهایی باشد که دارای پایه هستند نه وسایلی که به صورت جعبه ای و یک تکه طراحی شده اند. میزهای شیشه ای یا عسلی ها به خاطر داشتن این قابلیت که می توان سمت دیگر را از بین پایه ها یا شیشه ها دید فضای بصری کمتری به نسبت میزهای چوبی اشغال می کنند. در کل استفاده از مبلمانی که مانعی برای دید بیننده محسوب نشود محیط را بازتر به چشم می آورد.

 

کاناپه تک در اتاق پذیرایی

 

بهترین انتخاب، مبلمانی با سایز کوچک

 

لیست شما از ایده هایی برای اتاق پذیرایی کوچک کامل نیست، اگر گزینه ی استفاده از مبلمان کوچکی که تمام فضای بصری اتاق را به خود اختصاص ندهد و یا بر کل فضای اتاق چیره نشود در آن نباشد. مبلی با دسته های ظریف و تکیه ای باریک به نسبت مبلی با دسته های ضخیم و تکیه ای با پشتی های اضافه ارجح است.

 

اگر فضای شما خیلی کوچک است، می توانید بدون استفاده از کاناپه فضا را طراحی کنید، می توانید یک مبل راحتی دو نفره یا فقط چهار صندلی به دور یک میز کوچک را برای طراحی اتاق پذیرایی تان استفاده کنید. برای انتخاب صندلی در نظر داشته باشید که صندلی های دسته دار فضای بصری بیشتری به نسبت صندلی های بی دسته اشغال می کنند.

 

اتاق پذیرایی کوچک با کاناپه کوچک

ارسال دیدگاه

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد سایت شوید