Skip to main content

میز پاتختی، بودن یا نبودن؟

میز پاتختی، بودن یا نبودن؟
یک میز پاتختی جذاب علاوه بر جلوه زیبایی که به اتاق می بخشد، کاربردهای زیادی نیز می تواند برای استفاده داشته باشد

میز پاتختی چیست؟

 

میزهای کوچک چهارپایه ای مانند که کنار تخت خواب ها قرار می گیرند و در مدل های ساده و فانتزی با جنس چوبی و شیشه ای در بازار عرضه می شوند با نام میز پاتختی، میز کنار تخت، میز عسلی و ...شناخته می شوند. در اکثر سرویس خواب ها این میز به شکل ست ارائه می شود که با کوچک شدن فضای منازل و اتاق خواب ها، این میزها کم کم در حال حذف شدن از دکوراسیون اتاق ها هستند.

 

میز پاتختی به عنوان یکی از مبلمان موجود در اتاق خواب به شمار می آید و تا حد ممکن سعی می شود با دیگر مبلمان اتاق به صورت ست انتخاب شود، البته هیچ بایدی در این موضوع وجود ندارد و شما می توانید در این مورد با سلیقه خود در انتخاب میز کنار تخت خلاقیت به خرج دهید. این میز با شکل ها، مواد و ارتفاع های متنوعی تولید می شوند اما خصوصیات هر یک از آنها با توجه به سبک و استایل میز متفاوت است. میزهای کنار تختی در کنار کاربری مفیدی که دارند می توانند جلوه ای لوکس و زیبا به دکوراسیون اتاق خواب شما نیز بدهند.

 

میز پاتختی چوبی تیره

 

در ادامه می خوانیم که چرا باید در اتاق خوابمان، هرچند فضا کوچک و یا محدود باشد، میز پاتختی را لحاظ کنیم.

 

میز کنار تخت چه کارایی دارد؟

 

این میز یکی از ضروریات اتاق خواب است که می توان از آن استفاده های زیادی داشت. بر روی این میزها - که عنصری تزیینی در دکوراسیون اتاق خواب به حساب می آیند - با قرار دادن لوازم تزئینی و دکوری می توانید جلوه بیشتر و زیباتری به اتاق خواب خود بدهید. استفاده از میز پاتختی در کنار سرویس خواب افراد مسن می تواند انتخاب خوبی باشد، با قرار دادن داروها یا لوازم مورد نیازشان بر روی میز دیگر احتیاجی به برخاستن از روی تخت نیست.

 

میز پاتختی و میز کنار تخت دیواری برای فضاهای کوچک

 

همانطور که گفته شد میز پاتختی عنصری تزئینی محسوب می شود. در اتاق خواب هایی که معمولا دارای فضای کم و تزئینات بسیار اندکی هستند حذف این میز ها به دلیل کمبود جا به هیچ وجه درست نیست، با این کار نه تنها در باز بودن فضای اتاق تغییری ایجاد نکرده اید بلکه قسمت های بهینه و کاربردی که می توانستید داشته باشید را هم از دست داده اید. با استفاده از میز های پاتختی که دارای کمد یا کشو هستند می توانید تا چندین برابر از فضایی که میز اشغال کرده بهره ببرید. اگر استفاده از میز پاتختی با کشو و کمد پاسخگوی نیاز شما به فضای بیشتر در اتاق خواب نیست می توانید از میز های کنار تختی که همراه با قفسه دیواری هستند استفاده کنید. این نوع از میز های پاتختی علاوه بر جلوه زیبایی که به دکوراسیون اتاق خواب می دهند کاربری بسیار بالایی نیز دارند.

 


میز پاتختی چوبی مدرن

 

از چه لوازمی می توان روی میز کنار تخت استفاده کرد

 

معولا از میز پاتختی برای نگهداری بسیاری از لوازم در کنار تخت خواب استفاده می شود. چراغ خواب یا آباژور رومیزی در کنار تخت یکی از وسایل لازم در اتاق خواب است. اگر به مطالعه قبل از خواب علاقمندید انتخاب آباژور یا چراغ مطالعه بر روی میز پاتختی می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد و کاربرد دیگر استفاده از آباژور بر روی میز جلوگیری از زمین خوردن در تاریکی شب است. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید سایز آباژور است. بسته به اندازه و سبک میز کنار تخت، آباژوری را انتخاب کنید که فضای کافی برای وسایل دیگری که بر روی میز قرار می دهید باقی بماند.

 

میز پاتختی چوبی روشن با آباژور

 

همچنین می توانید از گلدان، جا شمعی های تزئینی، فانوس های فانتزی و ... برای دکور میز پاتختی استفاده کنید. و یا حتی می توانید پارچ آب، جعبه جواهر آلات، داروها، ساعت زنگ دار، کتاب، عینک و به طور کل هر وسیله ای که در هنگام رفتن به تختخواب یا بیدار شدن به آن نیاز دارید را بر روی میز قرار دهید.

ارسال دیدگاه

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد سایت شوید